Стенограма лекції професора █████████████ з прикладної тавматології
рейтинг: +5+x

Доброго вечора. Сідайте, будь ласка. Вино, вода, хліб і сіль – у задній частині кімнати, якщо вам треба підкріпитися. Також є кава, пончики та всякий інший дріб'язок. Тільки легше там з вином. А то мало я знаю оперативників «Фізикс», хто вміє втримати себе в руках, побачивши безплатний алкоголь.

Підкріплюйтесь та вмощуйтесь, а я почну поки що розповідати про ритуали.

Хліб і сіль – це традиційне частування для високоповажних гостей у Східній Європі. Зрештою, не дивно: хліб вважається джерелом життя, а сіль у ті часи була недешевою, але важливою добавкою. За традицією гість відривав шматочок хліба, занурював у сіль і з'їдав. Чи не нагадує вам цей ритуал ще щось, що вам доводилося бачити? О так, присутні тут протестанти негайно мене зрозуміли. Так, це схоже на той варіант причастя, коли беруть хліб, вмочують у спільну чашу з вином, а потім з'їдають. Я бачу, що дехто з католиків у цій кімнаті трохи спантеличені, а також ті з вас, хто зростав в оточенні, де Святе Причастя виконується в інший спосіб. В обох випадках, цей ритуал є символом не лише вітання, але і єднання. Саме тому ми вважаємо актом дружби розділити з кимось хліб, і саме тому багато побачень включають споживання їжі.

Далі, вода. Коли Саладін захопив лідерів хрестоносців у Хаттіні, серед них був Рено де Шатільйон, якого він ненавидів понад інших. Шатільйон, на думку Саладіна, був жорстоким і ненадійним чоловіком, який порушував свої обітниці та діяв з великим віроломством стосовно вірних Аллаху. Коли дворяни-хрестоносці були доставлені до його намету, Саладін дав воду їхньому королю, Гі де Лузіньяну. Король, звичайно, передав воду своєму другові, Рено де Шатільйону. У цей момент Саладін дуже строго відзначив, що саме Гі дав воду його ненависному противнику без його дозволу. У такому посушливому регіоні частування гостей водою вважалося обіцянкою, що їм не буде завдано ніякої шкоди. Саладін, маючи намір вбити Рено, навмисне зробив так, щоб його дії не розглядали, як порушення священної обітниці.

У наші дні ми пропонуємо пончики з кавою як пригощання для тих, хто приходить на ці семінари, пропустивши сніданок, і щоб вам не доводилося виходити з аудиторії, аби поїсти або попити, якщо відчуєте таку потребу. Але неважко побачити спільні риси між цією, здавалося б, мирською ввічливістю і священними ритуалами нашого минулого. Ось така довга й заплутана передмова перед тим, як я скажу, коли ви всі займете свої місця: ласкаво прошу.

Дозвольте мені представитися. Мене звуть ████████████. Ви можете назвати мене просто професором. Я є почесним професором Массачусетського кампусу Міжнародного центру вивчення загальної тавматології, МЦВЗТ. Моя спеціальність – Розумові Конструкти. Ця кішка – мій компаньйон, Опівніч. Ця лекція покликана дати вам, новим оперативникам «Фізикс», задовільне розуміння основних принципів Єдиної Тавматології. Не думайте, що після цього ви зможете проводити маніпуляції або прикликати Потойбічний Розум. Але я сподіваюся, що ця коротка лекція дасть вам деяке розуміння того, що ми, Синій Тип, робимо, і як саме ми це робимо.

Почнемо з перших принципів. Тавматологія є вивченням магічних принципів як практичної науки. Багато в чому вона схожа на фізику, за винятком того, що вона має зовсім інші основоположні принципи. Наприклад, можна сказати, що сучасна фізика починається з принципів трьох законів Ньютона. Тавматологія ж починається з зовсім іншого набору основних законів, які називаються Законом Зараження і Законом Подібності. Вони можуть бути сформульовані таким чином: «Частина впливає на ціле» і «Подібне створює подібне».

Ви вже можете побачити, де виникають розбіжності. Фізика вчить нас, що ці два принципи є недійсними: якщо я відламаю і спалю шматок цього буханця хліба, решта хліба не перетвориться на попіл. І порошок з рогу носорога не допоможе вилікувати чоловічу імпотенцію лише тому, що цей ріг схожий на пеніс. Що приводить нас до третього основного принципу магії, який вперше було сформульовано так: «Для магії потрібен талановитий практик». Тільки певні типи людей здатні до магії. Як і чому, так і не було встановлено. І в такому стані практична тавматологія перебувала сотні років… аж до початку двадцятого століття.

Розумієте, до того моменту тавматологія… або, як її тоді називали, магія… перебувала у кризі. Успіхи науки та фізики почали витісняти білі плями, на які вона спиралася. Практики стали втрачати ефективність. Тодішні теорії припускали різне: від того, що поширення людей зменшує потік мани у світі, до того, що сам прогрес науки змінює реальність до більш стабільного стану. Практики доходили до того, що навіть свідомо ізолювали себе від сучасного суспільства, щоб уникнути зараження свого розуму науковими відкриттями… поки вчений, на ім'я Гейзенберг не запропонував у 1927 році приголомшливу пропозицію.

Згідно з принципом невизначеності Гейзенберга, чим менше відомо про імпульс частки, тим точніше можна визначити її місцеперебування, і навпаки. Оживити світ тавматології дала не сама ця теорія, але принцип, що випливає з неї: спостереження змінює світ. І тоді третій принцип магії було переформульовано з «Для магії потрібен талановитий практик» на «Спостереження змінює реальність». Або, простіше кажучи… певні розуми здатні змінити механізми роботи цього світу.

До речі, тепер вважається, що змінювачі реальності Зеленого Типу можуть бути людьми з незвичайними талантами в цій сфері, тому дехто пропонує щодо них альтернативну назву, «Сторонні Спостерігачі». Фактично, ведуться спроби об'єднати змінювачів реальності Зеленого Типу й тавматургів Синього в єдину категорію. Не знаю, як ми її називатимемо: Бірюзовий Тип? Лазурний Тип? Побачимо.

З плином часу виникали нові теорії про квантову механіку, і магічна спільнота зрозуміла, що в цьому світі більше білих плям, ніж вони очікували. Ледь не в один момент чарівник перетворився з самітника, що ховається від світу, на молодого вченого, що активно досліджує його. Навіть назва сфери змінилося зі давнього й забобонного «магія» на набагато науковішу «тавматологію».

…А тоді спалахнула Сьома окультна війна… і ми зіткнулися з наслідками цієї нової науки – точно так само, як світ протверезів, побачивши наслідки ядерного віку, – внаслідок чого й було створено Глобальну Окультну Коаліцію. Але про це ми поговоримо іншого разу.

Отже. Що ж такий старий чарівник, як я, може розповісти вам про тавматологію?

Перш за все… запам'ятайте ці три основні принципи. «Подібне створює подібне». «Частина впливає на ціле». «Спостереження змінює реальність». Цей третій принцип є основним орієнтиром сучасної тавматології: ізолювавши квант ЕЖС – фундаментальну одиницю живої енергії, ми дізналися яким чином спостереження змінює реальність. Це стало керівним принципом роботи системи візуалізації «Колікулюс». І це привело нас до нових технологій, про які лише сто років тому ніхто й не мріяв.

Наприклад: у вас десь у непомітному місці на тілі витатуюваний візерунок з колоїдного срібла. Це є життєво важливим захистом від тавматологічної атаки: всі ми, куди б не пішли, залишаємо частинки себе, від клітинок шкіри до волосся. Без такого захисту однієї волосини з вашого тіла вистачить для того, щоб завдати вам величезної шкоди. Цей же захист розриває квантові зв'язки між вашим живим тілом і його неживими частинами, допомагаючи захистити вас від ворогів з ляльками вуду. З іншого боку, ми можемо використовувати цей же принцип, щоб отримати перевагу: маючи волосину або зразок ДНК людини, тавматолог ГОК здатен відстежувати її там, куди не можуть добратися наші технологічні засоби. Це ви будете враховувати, розставляючи пріоритети під час польової роботи.

Розгляньмо дещо більш дивовижне. Ось коло Аппортації. Це щось на зразок великого магічного квантового телепортеру: воно ніби переконує кожну частинку вашого тіла повірити у той нескінченно малий шанс, що вона знаходиться десь далеко, а не там, де вона має бути. Це вимагає неймовірної кількості енергії… а процес примусу всесвіту до вираження настільки неймовірного стану призводить до багатьох інших неймовірних речей. Ми називаємо це віддачею зворотного ходу, і саме через це ми не використовуємо Аппортацію настільки часто, як могли б: щоразу, коли ми це робимо, відбувається щось дивне, а наша справа полягає у тім, щоб припиняти дивні речі, а не викликати їх.

Так, безсумнівно, я знаю, що це звучить як погана історія Дугласа Адамса. А чи знаєте ви, що він надихався квантовою фізикою? Це вам так, інформація для роздумів.

Ось ще одне практичне застосування, яке варто розглянути. Вітайте, це Опівніч. Вона – це те, що ми раніше називали «фамільяром», а тепер все частіше називаємо «Розумовим Конструктом». Можете вважати її шматком чистого розуму, якому надали форму кішки. Звідки взявся цей розум? Ах. Виникають питання, чи не так? Як раз на них ми й намагаємося знайти відповідь.

Тому що тавматологія – це молода наука. Її вивчали століттями, але на рівні міфології та забобонів. Справжні дослідження ведуться лише в останні п'ятдесят років або близько того. І нам ще багато чого треба дослідити.

У будь-якому випадку, я сподіваюся, що допоміг позбавитися деяких хибних вражень стосовно тавматології й продемонстрував кілька її аспектів, якими можете скористатися і ви, як неспеціалісти. Зараз можете ставити ваші питання.

Тавматологічний Семінар
« ПОЧАТОК | До хабу ГОК | Аспектне випромінення »