Ім'я, звання, особистий номер
рейтинг: +2+x

– Сержант Томас Алленбі. Особистий номер дев'ять чотири два—

Приклад револьвера важко вдарив по його щелепі. Сержант Алленбі гірко засміявся, випльовуючи вибитий зуб на вкриту брудом підлогу.

– Щелепу зламаєш, і я взагалі нічого розповісти не зможу, – вишкірився він.

Чоловік звів курок револьвера і притис холодне сталеве дуло до лоба морського піхотинця.

– Все ти мені розповіси! – загарчав чоловік. – Починаючи з того, як ваш патруль знайшов це місце!

– Сержант Томас Алленбі. Особистий номер—

Пістолет вистрілив. Алленбі закричав, потім голосно зареготав, його голос тремтів від болю і маніакального шоку.

– СУКА! – заволав він. – Якого беня в НОГУ? Ти здурів? Прострелиш стегнову артерію і вб'єш за секунду, тоді взагалі нічого від мене не дізнаєшся!

– Ти мені розповіси все, що я хочу знати, або наступна куля буде тобі у мізки! – закричав чоловік.

– Та СРАВ я на тебе! – кричав Алленбі. – Облажався ти! Ти мене не застрелиш. Я тепер знаю, що ти блефуєш, вилупку! Вбивати мене тобі не можна, бо я єдиний, хто знає те, що тобі потрібно, ти пласкопикий гук, курва мать—

Курок револьвера знову піднявся. Дуло притислося назад до лоба Алленбі. Чоловік поклав пальця на спусковий гачок. Алленбі розумів, що варто було б боятися, але біль, шок і адреналін з цим були не згодні. Все, що він міг – це сміятися.

– Даі Та?! – вигукнув хтось.

Хтось новий. Він щось белькотів в'єтнамською, надто швидко, тому Алленбі нічого не зрозумів. Полковник пирхнув у відповідь. Йому віддали якийсь предмет.

– Схоже, – посміхнувся полковник, – що в мене є причина потримати тебе живим ще трохи.

Він тицьнув у обличчя Алленбі якимось конвертом і спитав:

– Що це?

– Я… Я не знаю, – відповів Алленбі, дивлячись повз конверт просто в очі полковника. – Я цього в житті не бачив.

– Брешеш! – проревів полковник. – Це було у твоєму рюкзаку! І ще…

Він повернув конверт іншим боком:

– Бачиш це? Це символ вашого Центрального Розвідувального Управління!

От халепа. Вперше за весь час у в'єтконгівському полоні Алленбі злякався.

– Я… Я гадки не маю, про що йдеться, – запротестував він.

– Знову брешеш! Ти не солдат, ти американський шпигун! – полковник спересердя ляснув Алленбі по обличчю пакетом документів. – Питаю знову. Як ви знайшли ці тунелі?

– Мапа… – відповів Алленбі і відразу ж досадливо прикусив язика.

– Мапа… А… зрозуміло, – полковник жорстоко засміявся. – Дуже розумно з вашого боку, американці.

Він склав папери разом.

– Безсумнівно, якщо з'єднати цей трикутник з оцим…

Його голос різко осікся. Алленбі посміхнувся.

– Командире? – спитав один з охоронців.

– Туань, – повільно промовив полковник, потім ще щось сказав в'єтнамською. Можливо, "поглянь-но на це".

Після цього все пішло дещо хаотично.

Алленбі не бачив, що трапилося далі. Він мало що й чув крізь важкі двері камери. Але йому було й не треба. Він і так знав.

Він знав, що спантеличене бурмотіння, яке перетворилося на панічні зойки, значить, що полковник і охоронець змушують якогось бідолаху дивитися на Малюнок.

Він знав, що це дряпання значить, що хтось інфікований вирізьбляє Малюнок на стіні ножем або ключем.

Він знав, що значать крики: інфекція переходить у термінальну фазу.

Приблизно через півгодини після того, як всі почали помирати, до камери знову увірвався полковник. Він тицьнув пачку паперів у обличчя Алленбі.

– ПОГЛЯНЬ НА ЦЕ! – кричав він. – ПОГЛЯНЬ НА ЦЕ, БУДЬ ЛАСКА!

Алленбі просто заплющив очі і посміхнувся.

– Сержант Алленбі, осо—

– ПОГЛЯНЬ, ЧОРТ ЗАБИРАЙ, ПОГЛЯНЬ! – полковник підняв пальцями повіку на оці Алленбі і сунув йому під ніс малюнок. – ПОГЛЯНЬ, БУДЬ ЛАСКА, заради БОГА!

Алленбі пирхнув. Потім тихенько захихикав.

– Ти так і не помітив, – сказав він, хитаючи головою. – Ти так і не помітив.

І полковник нарешті помітив. Обидва ока Алленбі були скляними.

Алленбі чув, як полковник бере свій револьвер, намагається звести його курок, але не може цього зробити через сильне тремтіння в руках. Він почув, як револьвер падає на підлогу.

Помирав цей чоловік довго. Алленбі з задоволенням прослухав це від початку й до кінця.

Минув деякий час.

Підземний тунельний комплекс тепер являв собою морг. Скрізь лежали мертві і майже мертві тіла.

Алленбі напомацки пробирався через тунелі, конверт з двома половинами Малюнку (ретельно перемішаного до "безпечної" конфігурації) він заткнув за ремінь. Підібравши ворожий АК-47, він використовував його в якості імпровізованої милиці. Час від часу він зупинявся, щоб прислухатися та відчути, звідки йде повітря.

Шукати вихід йому довелося довго.

Він вийшов з задушливої темряви тунелю до тяжкого вологого повітря в'єтнамських джунглів і щасливо зітхнув, відчувши промені сонця на своєму обличчі.

У заростях щось шурхнуло. Він озирнувся.

– Нолан? – запитав він, очікуючи почути спокійний голос свого зв'язкового.

Натомість щось двічі різко клацнуло, ніби друкарська машинка. Дві кулі 22 калібра, випущені з пістолета з глушником, обірвали його життя.

– Мені шкода.

– …що це таке?

– На мою думку, ви вже знаєте, що це таке.

– Схоже на якусь купу ліній.

– Це так. Але якщо покласти цю пластикову кальку на—

– ЧЕКАЙТЕ! СТІЙТЕ!

– … це підробка. Отже, вам відомо, що це.

– …

– Маю визнати, ви обрали диявольски хитрий спосіб доставки. Для транспортування небезпечного об'єкта, який вбиває тих, хто на нього подивиться, ви використали незрячого оперативника, навченого компенсувати свою інвалідність. Моє керівництво в захваті. Ми могли б пристосувати цю ідею для наших намірів.

– … щоб вам…

– Дозвольте мені повторити попередження, яке ви отримали від мене, коли вперше заступили на цю посаду, містере Шлезінгер: не втручайтеся в те, чого не розумієте, інакше існує висока вірогідність того, що ваша робота тут буде недовгою, і нічим хорошим не запам'ятається.

– … прокляття, ви не розумієте, чи що? Ми тут боремося заради вільного світу! Якщо кляті комуняки захоплять Індокитай, то розвалиться весь Тихоокеанський…

– Так, це ваша славнозвісна "теорія доміно". Буду з вами чесним, сер. Для нас не матиме наслідків ідеологічний конфлікт між всього лише двома націями, нехай і такими могутніми, як ваші. Ми мало зацікавлені в збереженні "вільного світу" ціною справжнього світу.

– …

– Ось вам мій ультиматум: припиніть усі роботи над ПРОЕКТОМ ОМЕГА негайно. Ми хочемо, щоб ви припинили це все і більше не згадували. "МК Ультра". "Грум Лейк". Навіть той невеликий проект у Філадельфії. Через кілька тижнів наш Фонд надішле ревізора подивитися, як у вас справи. Вдалого вам дня.

<клац>

– … господи ж ти боже. Місс Джонс, чи могли б ви, будь ласка, збігати до крамниці на розі та купити мені блок цигарок та квінту бурбону, будь ласка… а, і зверніться до служби безпеки. Я хочу, щоб поставили камеру зовні над дверима кабінету… ох. А то раптом якісь вандали…

– Ну, що новенького розповіси? – запитав Кроу. Молодий науковець підняв очі від газети, у якій обводив різні записи червоною ручкою. Судячи з усього, його найбільше цікавили чутки про проблеми з проектом якогось митця. Схоже, в того ожила скульптура і почала вбивати людей…

– Небагато, – відповів Ког. Молодий чоловік повісив м'якого капелюха і куртку на вішалку. На відміну від Кроу, чий стіл являв собою цілковитий гармидер, його бік невеликого кабінету, який вони ділили, був чистим та акуратним до майже механічної точності. – Я їздив до Ленглі, щоб передати директору ЦРУ повідомлення від Адміністратора. Як на мене, все пройшло добре.

– Сувенірчика мені не привіз? – запитав Кроу, посміхаючись.

– До моїх командировочних не входило коштів на особисті покупки, – відзначив Ког.

– Серця в тебе нема, – зітхнув Кроу. – А, до речі. Зев телефонував. Хоче собі на стіл повний звіт про Візерунок завтра вранці.

– Ти не почав його файл? – спитав Ког.

– Ще ні. Вирішив залишити цю справу тобі.

Ког підійшов до великої картотечної шафи, що займала половину кабінету і заповнювала собою всю задню стіну. Кожна її шухляда містила теки з початковими звітами та матрицями мімеографів для всіх аномальних об'єктів, які зберігалися в їхньому Фонді; кожна, окрім однієї, з написом "Непризначені номери". Він сунув руку до шухляди, витягнув перший-ліпший конверт, розкрив його і подивився на номер, надрукований на теці всередині.

– 571, – прочитав він.

– Гарний номер, – позіхнув Кроу.

Ког сів за свій стіл, розстібнув теку і витягнув форму Особливих умов зберігання. Він вставив три дублікати бланку з копіркою поміж ними до друкарської машинки, ретельно вирівняв їх, щоб текст влучав у потрібні поля, і почав друкувати.

Об'єкт №: SCP-571

Клас об'єкта: Евклід

Особливі умови зберігання:

Єдиний аркуш паперу, що містить екземпляр SCP-571, слід зберігати у непрозорому опечатаному контейнері будь-якого виду у центрі високобезпечного приміщення для зберігання…

КІНЕЦЬ