SCP-182-UA - Кожна копія відеогри є персоналізованою
рейтинг: +21+x
mario_castle_eyes.jpg

Знімок екрана відеогри Super Mario 64, ураженої ефектом SCP-182-UA.

Об'єкт №: SCP-182-UA

Клас об'єкта: Кетер

Особливі умови здержування: Вебаналітичний бот Фонду "I/O Синапс" повинен відстежувати появу в інтернеті будь-яких згадок про прояви SCP-182-UA і видаляти їх. Щотижнева перевірка на несправності проводиться як мінімум одним (1) співробітником 2 рівня допуску за стандартною процедурою.

Агенти Фонду, інтегровані до всіх великих інтернет-провайдерів, повинні визначити відправників повідомлень про SCP-182-UA та обробити їх амнезіаками класу B, а всі вражені фізичні носії та/або пристрої — вилучити. Необхідно вживати заходів для дискредитації існування об’єкта як містифікації чи міської легенди.

Усі вражені фізичні носії та пристрої необхідно перевірити на наявність меметичних загроз та зберігати в Сховищі для малоцінних аномальних предметів Зони UA-74. Будь-які експерименти з SCP-182-UA-1 можливі тільки з дозволу співробітника 3 рівня допуску та вище.

Опис: SCP-182-UA – це феномен селективної дії, що впливає на копії неаномальних відеоігор або програм, які можуть бути використані в розважальних цілях. Носій, за допомогою якого проявляється SCP-182-UA, змінюється залежно від найпопулярнішого формату: станом на 2024 рік об’єкт найчастіше вражає ігри, розповсюджені цифровим способом. До 2010 року об’єкт здебільшого вражав оптичні та електронні носії інформації. Не було помічено залежності від жанру, розміру ігор, ігрових платформ чи видавця для вибору об’єкта для враження.

Аномальний ефект SCP-182-UA полягає в модифікації відеогри через додавання, зміни або видалення різноманітних об'єктів чи ігрових ресурсів, таких як тексти, моделі, інтерфейс, текстури, аудіо тощо. Об'єкт не здатний самостійно створювати нові елементи, натомість він використовує ресурси, які присутні в грі або ж існували під час її розроблення в ранніх версіях. Ігри, уражені в такий спосіб (надалі — SCP-182-UA-1), не відрізняються джерельним кодом від аналогічних неаномальних копій і можуть бути запущені на відповідних ігрових платформах. Зміни зазвичай є нешкідливими для людини, однак у рідкісних випадках (<2% усіх виявлених SCP-182-UA-1) можлива наявність меметичної загрози. За весь час спостережень не було помічено однакових змін у різних копій тієї самої відеогри.

Суб'єкти, які взаємодіють з SCP-182-UA-1, демонструють ознаки легкої параної, неспокою та дискомфорту й повідомляють про стійке відчуття того, що за ними стежать. Після двох (2) годин безпосередньої взаємодії з ураженою грою в суб’єктів зникає цей стан. Вони заперечують факт існування таких симптомів та ігнорують аудіо- чи відеодокази. Також під час гри в SCP-182-UA-1 суб’єкти скаржаться на спалахи головного болю1, які, найімовірніше, виникають через випадкові проміжки часу. Після контакту з SCP-182-UA-1 суб’єкти одразу можуть відрізнити неаномальну копію відеогри від відповідної ураженої копії в невизначений досі спосіб: суб’єкти це пояснюють тим, що "з грою щось не так".

Ефект SCP-182-UA не обмежений чітко визначеною географічною зоною, однак понад 50% усіх SCP-182-UA-1 було виявлено на території України та прилеглих регіонів. Зважаючи на це, а також на продемонстрований об'єктом доступ до конфіденційної інформації, було висловлено припущення про штучне походження SCP-182-UA з території України. Однак поки що всі спроби з’ясувати природу виникнення об’єкта чи пов’язати його з діяльністю відомих ГОІ зазнали невдачі.

Історія виявлення: Вперше SCP-182-UA було виявлено ██.██.2000 після перехоплення повідомлення до районного відділу міліції про "гру, яка дивно поводилась". Агенти Фонду, які прибули на місце за вказаною адресою, провели допит суб’єкта, на основі якого вдалося дізнатися, що зазначена відеогра Super Mario 64 початково не відрізнялася від інших копій такої гри, а гральна консоль не виявляла аномальних властивостей. Підтвердивши аномальність відеогри, агенти вилучили картридж із нею, а її власника – обробили амнезіаком класу B. Після цього SCP-182-UA був зареєстрований у каталозі об'єктів Фонду.

Додаток 182-UA-A: Нижче наведено частковий перелік SCP-182-UA-1, вилучених Фондом. За доступом до повного переліку зверніться до куратора об’єкта д-ра Хмельницького.

№:
Гра:
Опис змін:

heroes3_spy_scenario.jpg

Уражена копія № 16236, мапа сценарію "Шпигун".

№: 1050
Гра: Prince of Persia: The Two Thrones, DVD для персонального комп’ютера на операційній системі Microsoft Windows
Опис змін: У текстах і діалогах немає англійської мови; натомість, гравець може вибрати зі списку одну із мов, які використовували для спілкування в імперії Ахеменідів, а саме давньоперську, імперську арамейську чи аккадську. Також присутні дві (2) мови, які не схожі на жодну з відомих мов чи стилів письма. Спроби лінгвістичного дешифрування тривають.

№: 747
Гра: Тамагочі, інтерактивний ігровий пристрій Tamagotchi Connection V1
Опис змін: Модель віртуального домашнього улюбленця являє собою візуальний мемагент, ураження яким призводить до розвитку нездорової емоційної прив’язаности до зазначеного улюбленця. В уражених суб’єктів спостерігається відеоігрова залежність до "тамагочі", інтенсивність симптомів якої збільшується із часом, проведеним за грою. Якщо віртуальний домашній улюбленець помирає (незалежно від обставин, які це спричинили), у суб’єктів фіксується стрімке зниження рівня вироблення серотоніну й розвиток депресивного розладу, аж до спроб скоєння самогубства.

№: 2353
Гра: Microsoft Office Excel 2007, комп’ютерна програма для персонального комп’ютера на операційній системі Microsoft Windows
Опис змін: Під час створення нової книги у випадковому місці з’являються три поля, підписані як "Мертві люди", "Живі люди" та "Ненароджені люди", кожне з яких має число, яке оновлюється в реальному часі.
Примітки: Цікаво. Програму Excel складно назвати грою. Отже, ефект здатний вражати програми, які технічно можна використовувати в розважальних цілях, якими б вони не були. — д-р Хмельницький, куратор об’єкта.

№: 8275
Гра: S.T.A.L.K.E.R.: Тінь Чорнобиля, комп’ютерна програма для персонального комп’ютера на операційній системі Microsoft Windows
Опис змін: Усі діалоги та звукозаписи в грі змінені на римування одичною строфою, схожим на таке, що використовується в бурлескно-травестійній поемі "Енеїда" українського письменника та класика Котляревського Івана Петровича, з відповідною стилістикою – жаргонізмами, фразеологізмами, нагромадженням синонімів тощо.

№: 6302
Гра: The Elder Scrolls V: Skyrim, Blu-ray Disc для гральної консолі PlayStation 4
Опис змін: У грі присутня нова велика печерна система, у якій розташоване місто Сайлентлайт, без ознак життя. Архітектурно Сайлентлайт схожий на комбінацію різних елементів інших великих міст гри. У місті можна знайти декілька книг, у яких містяться уривки опису та структури певних аномальних цивілізацій та культур, таких як девітська, саркітська, мхертська та [ВИДАЛЕНО]. Достовірність наведеної нової інформації наразі перевіряється.

№: 68
Гра: Pac-Man, картридж для портативної гральної консолі Game Boy Advance
Опис змін: Колір персонажа Пекмена, якого контролює гравець, змінений із жовтого на зелений. Інших змін не виявлено.

№: 16236
Гра: Heroes of Might and Magic III, CD-ROM для персонального комп’ютера на операційній системі Microsoft Windows
Опис змін: Для однокористувацької гри доступний сценарій для маленької мапи під назвою "Шпигун", без умов перемоги чи поразки. Мапа має вертикальну гантелеподібну структуру й перебуває на рівні підземного світу. На ній присутні модель гравця (червоного), дорога, що розгалужується, скелет і три (3) об’єкти — просторові портали входу та виходу, а також Гільдія Крадіїв, яка є єдиним об’єктом, з яким можна взаємодіяти; усі намагання скористатися порталами зазнали невдачі. Коли гравець взаємодіє з Гільдією Крадіїв, відкривається вікно, яке в неаномальній грі надає стратегічну інформацію щодо армії та економіки супротивника. В ураженій копії гри замість інформації про гравців показується інформація про найвідоміші ГОІ, включно з Фондом. Наразі невідомо, чи такі поля, як "Кількість міст" чи "Сила армії королівства", потрібно трактувати буквально, чи вони мають якесь неявне значення. Достовірність наданої об’єктом інформації перевіряється.