Ми відхилили цю теорію
рейтинг: +3+x

– Ви збираєтесь штовхнути ногою мурашник, ви це розумієте? – запитав генерал Пендергаст, піднявши погляд від звіту.

Доктор Рекс засміявся.

– Так, я не можу нічого вдіяти з тим, що доктор фон Шмідт такий ідіот, як і з тим, що так багато дурнів прислухалися до його безглуздих ідей.

Пендергаст похитав головою.

– До того ж, генерал, ви просто хотіли реалістичної оцінки. Ось, отримайте.

Пендергаст зітхнув.

– Рекс, завдання проекту Хеймдалль – у тому, щоб оцінювати ризики. Рада O5 ставиться до "Руйнівників", згаданих у SCP-1050, дуже серйозно, і …

– Ах так, "Руйнівники". Міфічна раса протиприродної мерзоти, яка нібито живе в якомусь "Царстві темряви". Ми відхилили цю теорію, генерал, – сказав Рекс. – Не існує жодних доказів на користь того, що інопланетяни кожні від п'ятдесяти тисяч до п'ятдесяти мільйонів років нападають на Землю і знищують більшу частину життя. Жодних! Крім, звичайно, одного артефакту, які робить гучні і непідтверджені заяви. Кожне велике вимирання в історії нашої планети спричинив один і той же фактор? Та дурниці ж!

– А як щодо передачі? – запитав Пендергаст.

– А що "передачі"? Це три слова на стародавньому діалекті, з якого згодом розвинулася латинь, і сотня чисел після цих слів, – відповів Рекс.

– І деякі з цих чисел в вісімковій системі дорівнюють числам на обеліску, – роздратовано додав Пендергаст.

– Ну то й що? - запитав Рекс. – Більше половини з них – ні.

Пендергаст помасажував свої сивіючі скроні.

– Докторе, а ви не думаєте з цього приводу, що принаймні теоретично можливо, що…

– Ні, генерал, не думаю, – Рекс роздратовано зітхнув. – Давайте розберемося: що нам відомо напевно – не що передбачає фон Шмідт, а що саме нам відомо.

– Гаразд.

– Обсидіановий обеліск величезного розміру, покритий безліччю написів різними мовами, які говорять про одне й те ж, а ще він незрозумілим чином випускає сигнал, який чомусь збігається з тим, що іноді вловлюють радіотелескопи, – почав Рекс. – І що нам говорить цей текст?

Рекс підійшов до дошки в кабінеті Пендергаста і взяв до рук шматок крейди.

– "Стережіться Руйнівників". Гаразд, хороша заява, дуже цінна. "Вони приходять мільйонами з Царства темряви, яке лежить там, де не сяють зірки". Мільйонами. Добре. Ймовірно, це гіпербола. До речі, де знаходиться це саме "Царство темряви"?

– Космос, – відповів Пендрегаст.

– Дійсно? – Рекс поблажливо подивився крізь окуляри на генерала. – Зверніть увагу, "там, де не світять зірки". Немає такого місця на нашій планеті, де б 48 тисяч років тому вночі на небі не було б видно зірок. Так, зараз ми знаємо про міжгалактичний простір, але в ті часи? Бути такого не може. Ми ж не в якомусь космооперному фільмі жахів, генерал. Ні, якщо вам потрібно темне місце без зірок з примітивного кругозору людей палеоліту, то це буде або підземелля, або підводне царство. Подивіться на міфологічні описи підземного світу. Наприклад, на Аїд або Нифльхейм. А Фонд витратив десятиліття на пошуки підземних і підводних монстрів. Напевно ми б помітили їх, якби вони обчислювалися мільйонами.

– Гаразд, ідемо далі, – продовжив Рекс. – "Тисячі поколінь Вони сплять, лежать в очікуванні". Це знову гіпербола. Жодне людське суспільство не вело записи і навіть не зберігало усні традиції більше за 25 тисяч років. Пам'ятайте, писемність існує лише останні десять тисяч років.

– Але написи на обеліску… – заперечив Пендергаст.

– Що, ті написи, які чарівним чином з'являються за одну ніч? Хіба ми, люди, їх зробили? – запитав Рекс. – Добре. Короткий опис світу, процвітання, бла-бла-бла. "А потім настають Темні Часи, і Вони повертаються. Вони вибраковують та спалюють. Виглядають вони викривлено, та ходять шляхами за межами зрозумілого. Вище вони за будь-яку людину, та народжуються протиприродно. Кігті, шипи та пазурі й клинки у на руках цих жахливих воїнів - міцніше заліза булатного, і кажуть, що нема такої зброї, яка змогла би вразити Їх, і нема такого меча, який зрівнявся б з Їх жорстокими кривавими кігтями". Цей текст також міститься у "Беовульфі", який, я можу вам нагадати, є фантастикою!

– Тоді цілком можливо, що автор Беовульфа знав про обеліск або про тогочасну версію тире-два, – відповів Пендергаст. – Це цілком може мати сенс. Згадайте, що одне з повідомлень на обеліску написано в 985-му році, шведськими рунами раннього Середньовіччя.

– Правильно, – сказав Рекс, – крім того, що Беовульф – це легендарний герой з народу геатів. Який жив приблизно тоді ж, коли легенда була вперше розказана.

– Ми так вважаємо, – парирував Пендергаст.

– Навіть якщо Грендель, або його мати, або вони обидва були Руйнівниками, хоча я не кажу, що я в це вірю, але навіть це підтверджує теорію про підземне або підводне походження цих Руйнівників. Згадайте, йому довелося переслідувати мати Гренделя до його лігва, яке знаходилося під озером, – сказав Рекс. – Нічого позаземного.

– Ех, – сказав Пендергаст. Про цей момент в тексті він ніколи не замислювався.

– Так, – сказав Рекс. – Я як і раніше не вважаю, що ці Руйнівники реальні, або що вони є прибульцями, але це не виправдовує поганий аналіз ситуації. Принаймні це фон Шмідт міг би зробити правильно. У всякому разі, виходячи з опису, ми можемо зробити висновок, що ці гіпотетичні Руйнівники повинні бути великими, жахливими монстрами. Якби я показав первісній людині танк, як ви думаєте, як би вона відреагувала? Але ви можете знищити танк за допомогою базуки, генерал.

Пендергаст встав і теж взяв шматок крейди:

– А як щодо другої частини, Рекс? "Вставали проти них армії і падали, ніби косою скошена трава, і сказано, що армії Аморі і Сухдома, кожна по десять тисяч чоловіків, були розметані ними за час між сходом та заходом сонця".

Рекс був розчарований.

– Якщо у вас буде сотня танків, і ви виставите їх проти двадцяти тисяч хлопців зі списами і луками, то як ви думаєте, яким буде результат? Генерал, коли в останній раз ви чули про те, як воїн зі списом знищив в битві танк?

– Танки? В стародавні часи? – недовірливо запитав генерал.

– Інопланетні загарбники? – парирував доктор. – Я не кажу, що ці "Руйнівники", якщо вони, звичайно, існують, були танками або чимось в цьому роді. Моя точка зору, що вони могли б бути чимось, що (очевидно) не має ніякого відношення до десять-п'ятдесят. Вони можуть бути навіть чимось, з чим Фонд вже зіткнувся, і вже поставив на утримання.

Пендергаст підняв брови:

– Наприклад?

Рекс пирхнув:

– Ви хочете, щоб я робив припущення? Я не знаю, може як шість-вісім-два. Або один-сім-три, може бути? Або Авель? Чесно кажучи, я не знаю. Але нам не відомо, де саме будь-який з цих об'єктів був п'ятдесят тисяч років тому. Може, це був пра-пра-пра-прадід об'єкта шість-вісім-два!

– Ви виклали свою точку зору, Рекс, – тихо сказав Пендергаст.

Не звертаючи уваги, Рекс бурмотів далі:

– Просто той факт, що ми "знаємо", або точніше кажучи, "твердо переконані", що має місце певна загроза, ще не означає, що ми маємо хоча б неясне уявлення про те, який саме характер має ця загроза.

– Рекс…

Рекс не показував жодних ознак того, що він збирався завершити свою безладну тираду:

– У нас повно інформації про цей об'єкт – я маю на увазі, достовірних знань, а не припущень, – але ми не знаємо, чи існує загроза, і тим більше не знаємо, якою саме ця загроза може бути!

– Годі! – крикнув Пендергаст.

Рекс закліпав; він був так занурений у свої думки, що генералу довелося підвищити голос, щоб вирвати його з них. Повернувшись до свого звичайного тихого голосу, Пендергаст запитав:

– А як щодо зв'язку з Содомом і Гоморрою?

– Генерал, ви вважаєте, що біблійні свідчення про знищення цих міст вогнем і сіркою суть буквальна істина? – запитав Рекс. – Про те, що Всевишній вирішив вразити їх? Навіть історичність їх існування спірна з точки зору археології. Біблія говорить, що вони були розташовані біля Мертвого моря, але ми не знаходимо ніяких доказів того, що вони дійсно там були.

Пендергаст кивнув; яким би Рекс не був прискіпливим, зарозумілим і грубим в поводженні з людьми, зараз він мав рацію.

– Крім того, якщо аналіз фон Шмідта вірний (наприклад, ми погодимося), і подані ним числа – це дати від моменту Великого Вибуху, то слід зауважити, що жодна з цих дат не має відношення до людської історії.

– Навіть найостанніша? – скептично заперечив Пендергаст.

– Ніякі історичні записи або усні перекази не зійшли так далеко в минуле, принаймні відомі, – сказав Рекс. – Згоден, тоді були люди, але п'ятдесят або близько того тисяч років тому – це занадто давно. Пам'ятайте, що, незважаючи на цей SCP, усіма визнаним фактом є те, що перша писемність була винайдена лише в 3200 році до н.е. в Месопотамії, а потім незалежно в Мезоамериці за 600 років до н.е. Запис чисел з'явився раніше, але навіть він виник всього лише за 8000 років до н.е. в Шумері.

Пендергаст кивнув:

– Таким чином, 1050-й свідчить, що писемність в п'ять разів старше, ніж ми думаємо.

– Взагалі-то немає навіть чітких доказів того, хоча б один напис на обеліску був зроблений людьми, – сказав Рекс. – Згадайте, нацистські вчені всього лише пішли додому спати, а коли вони повернулися, то виявили, що на обеліску як за помахом чарівної палички з'явилася російська версія повідомлення.

Пендергаст задумався на мить, і вирішив спробувати повернути Рекса до теми розмови. Зрештою, доктор не зміг відповісти на його питання:

– Чи могли свідчення про Содом і Гоморру брати свій початок від цього SCP-об'єкта?

– Якщо це так, то нам доведеться поставити під сумнів багатовікові досягнення біблеїстики, – відповів Рекс. – Вкрай сумнівно, що біблійні Содом і Гоморра були знищені цими "Руйнівниками", якщо, звісно ж, наше розуміння походження Біблії не є абсолютно невірним.

Пендергаст повів бровою:

– Рекс, ви працюєте тут досить довго, щоб знати, що трапляються і більш дивні речі.

– Чи це можливо? Звичайно. Але це не представляється імовірним, – відповів доктор, поправляючи окуляри. – І, крім того, це повідомлення є попередженням від якихось древніх прибульців, яким довелося відвідати цю планету, щоб попередити про інших древніх прибульців, які з'являються з нізвідки кожні кілька епох, щоб знищити більшу частину життя на планеті? Я знаю, Фонд має справу з деякими божевільними речами, але не настільки ж!

Зітхнувши, генерал запитав:

– Добре, а що щодо цього: "Вогняний дощ ллється, і блискавки мерехтять у небі, і земля тремтить"?

– Наскільки я розумію, звучить схоже на сучасні бомбардування і обстріл, – відповів Рекс.

– А що щодо того, що Руйнівники суть "потоп, потужна повінь, що змиває цілі могутні народи та імперії"? – запитав Пендергаст.

Рекс похитав головою:

– Генерал, ви знаєте, що міфи про Потоп є майже в кожній культурі, але крім активних повідомлень обеліска, у нас немає ніяких підстав вважати, що вони пов'язані з чимось, крім, ну скажімо, води.

– " І молять люди Богів про позбавлення, І борються Боги з Руйнівниками, але все марно", – процитував Пендергаст.

– За винятком триста-сорок-третього, скільки богів ви знаєте? І навіть якщо враховувати його, чи багато ви знаєте богів, які активно втручаються в життя людей? – запитав Рекс.

Пендергаст не був релігійною людиною, але його виховали віруючі батьки, тому коментар Рекса його щонайменше обурив. Але перш, ніж він встиг сказати щось у відповідь, Рекс продовжив:

– І ось далі фрагмент, що описує руйнівників, ніби вони "як Боги проти людей, та як люди проти комах". По-моєму, це нагадує Лавкрафта, чи не так? Або "Зоряні війни" – мовляв, "завжди знайдеться риба крупніше". Ви згодні?

– А втеча флоту "числом п'ятдесят по двадцять"? – запитав Пендергаст.

– Ще недавно не було нічого дивного в тому, що флот під час шторму втрачав корабель або два, – сказав Рекс, – а то і взагалі виявлявся майже повністю знищений штормами.

Пендергаст повернувся до свого столу:

– Тобто, ви насправді вважаєте, що тут немає ніякої небезпеки, – сказав він.

– Шанси на те, що щось прийде нас знищити, – один до мільйона, – відповів Рекс самовдоволено.

Дякую вам, Огілві, – подумав Пендергаст, намагаючись НЕ посміхнутися над іронією, яку Рекс, судячи з усього, ненавмисно вклав у цю фразу, – гаразд, докторе, SCP-1050 – це зовсім не те, що ми вважали раніше. Тоді що це?

– Я не знаю, – визнав Рекс, – але те, що я не можу надати альтернативну версію, ще не означає, що поточна гіпотеза Фонду не є чимось більшим, ніж спекулятивна нісенітниця. Творчо реалізована спекулятивна нісенітниця, але все ж це ні що інше, як нісенітниця.

Пендергаст похитав своєю головою і подивився вгору:

– Я сподіваюся, ви маєте рацію, – відповів він. – Я перешлю вашу доповідь наверх. Можете йти, доктор.

І коли Рекс пішов, Пендергаст пробурмотів сам собі:

– Я сподіваюся, що ви маєте рацію.